0 Comments

Smoothie na nás útočí doslova na každém rohu. Setkáváme se s ním v obchodních centrech, marketech a hypermarketech, restauracích, bistrech, kavárnách a na spoustě dalších míst. Jeho popularita stále stoupá, a to nejen u sportovců nebo vyznavačů zdravého životního stylu. Nejedná se ale o žádnou převratnou novinku, ve Středomoří jej konzumují už několik staletí.
lžíce ze dřeva
Vysvětlit o co se vlastně jedná je naprosto jednoduché. Jde o zeleninový nebo ovocný koktejl (nebo kombinace obojího) rozmixovaný dohladka (smooth = hladký). Může se jednat jak o samotnou zeleninu a ovoce nebo lze přidat mléčné výrobky jako jogurt nebo mléko, nebo jakoukoli náhražku mléka, med, oříškové máslo nebo chia semínka. Zkrátka vaši fantazii a chuti se meze nekladou. Můžete si jej dopřát jako snídani v podobě smoothie bowl, svačinky anebo pokud jej zředíte jen jako nápoj. Velké oblibě se také těší u osob, které holdují raw stravování.
smoothie v ledu
Jeho výhodou je, že při jeho konzumaci do sebe dostáváme spoustu vitamínů a minerálů, které bychom jinak přes den nezkonzumovali. Doporučuje se jej ale spíše považovat za normální jídlo nikoli nápoj. Důvodem je jeho vysoký obsah cukrů. Dávejte si také pozor na kupovaná smoothie, jelikož je do nich často ještě zbytečně přidáván rafinovaný cukr, konzervanty a někdy i dochucovadla. Ještě k tomu jsou ve většině případů několikanásobně předražené. Nejlepším řešením je jejich příprava doma. Ušetříte spoustu peněz, kvůli přídavku cukru také nějaká ta kila, a ještě si jej uděláte, jak Vám chutná.
tmavě zelené smoothie
Některým lidem ovšem může způsobovat nepříjemné zažívací potíže jako je plynatost nebo bolestivé křeče žaludku. Důvod je prostý. Při mixování se do smoothie dostane velké množství vzduchu, které poté u citlivějších osob může způsobovat tyto problémy. Další nevýhodou je, že pokuj jej považujete za pití může se ručička na vaší váze pohybovat směrem nahoru. Pokud si uděláte koktejl z půl přepravky pomerančů a vypijete jej bez jediného mrknutí oka, tělo nestihne dát mozku signál, že je plné, což se děje v případě, že koušete potravu. Nejlepší je řídit se pravidlem, které říká, že všeho si máme dopřávat s mírou.

Author

opik.lada@email.cz